Juoksu

Juoksukurssit

Haluatko oppia juoksemaan rennosti, taloudellisesti ja vammat välttäen? Juoksukurssilta saat eväät hyvään juoksutekniikkaan, sekä lihaskunnon, liikkuvuuden ja hallinnan kehittämiseen. Kesäkuussa järjestetään kolmen viikon juoksukurssit viikoilla 23-25. Tarjolla ryhmät Aulangolla ja Iittalassa. Pienet ryhmäkoot takaavat harjoitusten turvallisen toteutuksen, sekä kaikille henkilökohtaisen palautteen antamisen.

Iittalassa yksi ryhmä joka kokoontuu maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 17-18. Tähän ryhmään voivat osallistua kaikentasoiset juoksijat. Vähimmäisvaatimuksena on kyky kävellä reippaasti ilman ongelmia, sekä hölkätä rauhallisesti lyhyitä, n. 2km lenkkejä. Myös enemmän juosseet ovat tervetulleita. Kurssilla harjoitukset toteutetaan niin, että kaikki kykynevät tekemään oman tasonsa mukaan. Ryhmä kokoontuu Iittalan urheilukentällä tai vesitornilla/valaistulla kuntoradalla. Tarkemmat infot lähetetään osallistujille.

Aulangolla juostaan kahdessa ryhmässä tiistaisin ja torstaisin.

Aloittelevien tai jonkin verran juoksua harrastaneiden ryhmä ti ja to klo 17-18. Tämä ryhmä sopii juoksuharrastusta aloitteleville tai jo jonkin verran juosseille, sekä tauon jälkeen juoksun pariin palaaville. Sopii sinulle jos tavoitteesi on kestävyyskunnon kohentaminen ja sitä kautta parempi jaksaminen arjessa. Tai esimerkiksi jos haluat läpäistä 10km tai puolimaratonin juoksutapahtumassa. Vähimmäisvaatimuksena on kyky kävellä reippaasti ilman ongelmia, sekä hölkätä rauhallisesti lyhyitä, n. 2km lenkkejä.

Tavoitteellisten kuntojuoksijoiden ryhmä ti ja to klo 18-19. Tällä kurssilla mennään vauhdikkaammin. Jos nautit kovista treeneistä ja omien rajojesi etsimisestä tai ennätystesi tavoittelusta juoksutapahtumissa, on tämä oikea valinta sinulle! Tälle kurssille osallistuville suosittelen aiempaa juoksukokemusta tai muun lajin parista hankittua hyvää peruskuntoa. Jos pystyt juoksemaan kevyesti (n. 6min/km) pidempiä lenkkejä ja lyhkäisempiä vauhdikkaammin, niin valitse tämä kurssi.

Ryhmät kokoontuvat Aulangon luontoliikuntakeskuksella. Tarkemmat infot lähetetään osallistujille.

Kaikki ryhmät sisältävät:

  • Hyvään ja taloudelliseen juoksutekniikkaan perehtymistä
  • Monipuolisia ryhmän tasolle soveltuvia ja nousujohteisesti eteneviä juoksuharjoituksia, joissa perehdytään kestävyysharjoittelun eri alueisiin, eli perus-, vauhti- ja maksimikestävyyteen.
  • liikkuvuus- kehonhallinta- ja lihaskuntoharjoitteita, keskittyen juoksun kannalta oleellisiin lihasryhmiin ja liikkeisiin
  • juoksukoordinaatio, hyppy- ja loikkaharjoitteita
  • Lisäksi saat kurssin jälkeen käyttöösi videoidut ohjeet juoksukoordinaatio- ja lihaskuntoliikkeistä, joita voit hyödyntää omassa harjiottelussasi kurssin jälkeen.

Hinta 45€ (yhteensä 6 harjoitusta = 7,5€/kerta)

Ilmoittautuminen ja kurssin maksu liikuttajat.fi palvelun kautta: https://app.liikuttajat.fi/profile/c6a386e2-c77b-4b17-a010-8c8e4af026d7/public

Mikäli yllä olevien ryhmien aikataulut eivät sovi sinulle, niin kysy mahdollisuutta yksilö tai pienryhmäohjauksiin kunkin tarpeisiin ja aikatauluihin räätälöitynä!

Juoksuvalmennus

Juoksuharjoittelun ohjelmointi 50€/kk

Sisältää:

  • alkukartoituksen ja tavoitteen asettelun (ilmainen, ei velvoita mihinkään)
  • ohjelman kuukaudeksi kerrallaan.
  • Sisältää treenien seurannan ja yhteydenpidon sinulle sopivalla tavalla, sekä ohjelman muokkauksen tarpeen mukaan kuukauden kuluessa.
  • videoidut ohjeet voima- ja oheisharjoitteluun sportyplanner.fi:n kautta.

Yhteistreenit:

35e/kerta (ei sisällä kuntosalimaksuja)

Yhteistreeneissä voidaan tehdä juoksutekniikka-, voima- tai liikkuvuusharjoituksia ulkona tai box in box kuntosalilla Hämeenlinnassa. Tarpeen mukaan voidaan tehdä juoksu- voima- ja liikkuvuustestejä kehityskohteiden kartoittamiseen, sekä harjoittelun suunnittelua ja toteutusta helpottamaan.